perjantai 25. helmikuuta 2011

Reilu peli lehtien kanssa

Minä tilaan aika paljon lehtiä ja vaadin, että niiden kanssa pelataan reilua peliä. A-lehtien kanssa ongelmaa ei ole juuri ollut, ja ongelmat on saatu selvitettyä helposti. Mutta haluan tässä kertoa "koko maailmalle", että Bonnierin kanssa toiminta ei oikein toimi.

Kerran aikaisemminkin minulle jäi vähän hampaankoloon, kun olin sähköpostilla yhteydessä heihin ja kysyin, mihin asti tilaukseni on voimassa. Sain vastaukseksi jonkin päivämäärän. Jostain syystä laitoin vielä takaisin viestin, että ok, että se on siis määräaikainen, tai jotain sinnepäin. Sitten vasta sain tiedon, että tilaukseni on kestotilaus. Jäi vähän huijattu olo, enhän minä muista ulkoa, millaisella tilauksella olen minkäkin lehden tilannut. Tilaan paljon pätkiä ja vaihtelen lehtiä.

Minusta reilua peliä on, se että kestotilauksen lasku lähetetään ennen kun uusi tilausjakso käynnistyy. Bonnierin mielestä ei (ja se lukee tilausehdoissa, että sinällään mistään laittomasta ei ole kyse). Sain Olivia-lehden ja vasta viikon päästä laskun uudesta jaksosta. Peruin tilauksen netissä, joka näytti, että saisin vielä seuraavankin (maaliskuussa ilmestyvän) lehden, vaikka peruin tilauksen. Laitoin palautetta asiasta, ja asiakaspalvelija ilmoitti, että seuraavaa numeroa ei enää tule, mutta tämä uusin minun pitää maksaa hintaan 6,24 euroa eli vähän kalliimpi hinta kuin mitä kestotilauksessa yhdellä laskulla lehdelle tulee hintaa.

Pikkujuttu, mutta minusta ei ole reilua peliä. Olivia on hyvä lehti, mutta en tilaa sitä enää. Muita Bonnierin lehtiä ovat Divaani, Evita, Tieteen Kuvalehti, National Geographic Suomi, Kunto Plus, Kotimikro, Digikuva ja Tee Itse. Muitakin hyviä lehtiä siis on, mutta en tilaa niitäkään.

En tiedä helpotanko vai vaikeutanko elämääni näillä henkilökohtaisilla boikoteilla. Ehkä helpotan, kun säästyn mieliharmilta.

Mukavaa päivää kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun ilahdutat minua viestilläsi. Pienikin merkintä tuo ison ilon.