tiistai 15. helmikuuta 2011

Pankkiraivoa

Missä on minun palkkani?

Viivästys johtuu yhteisessä eurooppalaisessa maksujärjestelmässä yöllä ilmenneestä häiriöstä. SEPA-maksut eivät siirtyneet normaalin tapaan eteenpäin, eivätkä siksi ole ehtineet asiakkaiden tileille aamulla.

Johtuuko tämä liiasta lumesta, salaman iskusta tai tulvasta? Tuskin. Kertokaa minulle, kuka on se ihminen, joka on aiheuttanut tämän ongelman.

Tämä ongelma kuvastaa niin tätä nykymenoa. Aina on jossain vikaa tai se ei toimi niin kuin käyttäjä kuvittelisi. Syyllistä ei nimetä, joten kuluttajan on vaikea raivota (huudanko nettipankin sivulle, puhelinpalvelun automaatille vai menenkö tosiaan omaan konttoriini raivoamaan kassalle?). Korvausta tai hyvitystä voi aina hakea, kunhan ensin selvität että miten, mistä ja milloin. Korvaus mitataan aina rahassa, raivosta, mielipahasta ja menetetystä ajasta ei saa mitään. Paljonko on rahallinen menetykseni? Jotain senttiluokkaa.

Kaikki nämä johtuu siitä, että joku ei ole tehnyt töitään kunnolla. Miten nämä ihmiset saataisiin vastuuseen?

Mitä teen? Sen saman kuin miljoonat muutkin. Raivoan yksin, alistun ja toivon, että tällaista ei tulisi uudestaan. Mitä muutakaan voisin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun ilahdutat minua viestilläsi. Pienikin merkintä tuo ison ilon.