maanantai 24. tammikuuta 2011

Jos saisit omaa aikaa

Kotoliving on suloinen sivusto, jossa kannattaa piipahtaa. Jokin aika sitten siellä oli aivan kauhea kysymys. Jos saisit päivän (12h) omaa aikaa, mitä tekisit? Kysymys on kauhea siksi, että joudun miettimään, että joillakin ihmisillä tosiaan ei ole omaa aikaa. En halua edes miettiä sitä, vaan tyydyn olemaan onnellinen siksi, että minulla on paljon omaa aikaa.

Meillähän kotona oma aika vielä korostuu sillä tavalla, että neljän päivän välein mies on töissä koko vuorokauden, jolloin olen yönkin yksin. Niinä päivinä erityisesti teen omia asioita. Kuten tänään. Olen vienyt kirpparille tavaroita, käynyt askartelukaupassa ja nopeasti kirjastossa. Ostanut siskon tytölle synttärilahjan ja käynyt siskon luona lounaalla. Olen katsonut Isänmaan toivoja ja kokeillut erilaisia tekniikoita musteilla ja askarrellut tuon haastekortin hiukan alempana. Pakkaillut tavaroita kovasti. Ja kello on vasta vaille seitsemän, ehdin vaikka mitä vielä.

Ehkä tämä liittyy toiseen kysymykseen, jota mietin jokin aika sitten. Että eikö ole nurinkurista tehdä töitä ja sitten miettiä, mihin sen kaiken rahan käyttää. Minä mieluummin laskin, että kuinka paljon rahaa tarvitsen ja teen töitä sen mukaan. Sillä tunnettu tosiasia lienee se, että kaikki menee, mitä tulee. Ainakin jossain vaiheessa.

Nauttikaa elämästä tänäänkin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun ilahdutat minua viestilläsi. Pienikin merkintä tuo ison ilon.